W każdej branży stosuje się zasadę ograniczonego zaufania niezależnie od tego czy jesteś sprzedawcą czy kupującym.
Dlatego zdają sobie z tego sprawę właściciele sklepów sprzedających art. dziecięce bo wiedzą że jest ciężko o dobrego pracownika który wdroży się w temat przynajmniej w 70%. A jeszcze jak będzie mógł przynieść jakiś zysk dla sklepu w postaci sprzedanych produktów – to musi być premia.
Konkurencja na każdym rynku jest ogromna i szansę na przetrwanie mają tylko takie sklepy które wiedzą co sprzedają – a to powiązane jest stricte z asortymentem który mają na stanie.
Bo nie trudno jest sprzedać tani chiński wózek dziecięcy gdzie priorytetem kupującego jest tylko cena. Wtedy nie mają znaczenia certyfikaty EU czy certyfikaty ISO lub opinie Instytutu Matki i Dziecka.
Warto sprzedawać wózki dziecięce które spełniać będą swoje zadanie przez okres przynajmniej kilkunastu miesięcy. Nie ma tutaj mowy o tandecie.
Tanie nie znaczy dobrze
Chiński import produktów jest już w każdym kraju, czasami nie wiadomo czy producent jest importerem czy może tylko wszystko składane jest w CHRL a materiały dostarczane są przez Polską firmę.
Taniość idzie w parze z jakością. W 2020r. już chyba nikt na ślepo nie kupuje, szczególnie że chodzi o Naszego małego Bobasa. Opinie, komentarze i jeszcze raz opinie – to temat przewodni każdego poranka przed narodzinami pociechy.
Czy materiał jest dobry? Czy kółka nie piszczą? Czy nic się nie przeciera?
Sprzedawca powie Ci prawdę!?!? No to zaczynamy
1.Nie znam wszystkich rozmiarów
A kto by je znał. Pytania klientów są bardzo zaskakujące, począwszy od odległości między siedziskiem w wózku spacerowym a podnóżkiem? Wysokość siedziska od ziemi?
Są to pytania na które nawet producent nie potrafi udzielić odpowiedzi. Bo wymiary podstawowe jak szerokość i długość gondoli w wózku głębokim, wielkość po złożeniu stelaża to parametry które podawane są w opisie produktu i na karcie produktowej. Wiec większość takich wymiarów jest do rozczytania z opisu produktu, lecz z jakiegoś powodu pewnych parametrów odległości brakuje w opisach.
2. Z jakiego materiału uszyty jest wózek
Skład materiałów użytych do produkcji wózka dziecięcego nie jest nigdzie podawany ( a jeśli jest, to podawany w podstawowym składzie ). Teoretycznie jest przekonanie, że skoro wózek jest produkcji Polskiej, to i materiały muszą też być.
Błąd – niektórzy producenci kupują tkaniny w ilościach hurtowych ( w różnych krajach ) i wysyłają je do produkcji. Produkcja znajduje się nie tylko w Polsce ale i w miejscach gdzie tania siła robocza pozwala na zmniejszenie ceny sprzedaży dla klienta końcowego.
A z jakiego materiału uszyty jest wózek? Metka prawdę Ci powie, choć trzeba wiedzieć że poliester jest prosty w utrzymaniu czystości niż bawełna.
3. Czemu to jest takie drogie?
Chyba żaden sprzedawca nie umie sobie poradzić z takim pytaniem. Słyszą to bardzo często bo wiadomo, że cena odgrywa istotną rolę jeśli kupujący ma kilkadziesiąt pozycji na swojej wyprawce.
Możemy otrzymać odpowiedź w stylu: bo jakość kosztuje, bo to jest nowość, bo transport kosztuje,
Często brak wiedzy u sprzedawcy na temat wózka powoduje, że jest on na straconej pozycji. Nieumiejętne przedstawienie wszystkich zalet, cech i ew. opinii innych klientów na temat danego modelu to koszmar każdego sprzedawcy wózków dziecięcych.
No ale wszystko bierze się nie tylko z braku wiedzy, chęci poznania tej wiedzy czy też wdrożenia się i wysłuchania opinii ludzi którzy codziennie użytkują takie wózki.
Oczywiście są sprzedawcy, którzy znają dany model wózka od podstaw, dla nich pkt. 1 czy pkt. 2 to pestka. Dzielą się wiedzą na grupach i forum jednocześnie przyciągając do siebie nowych potencjalnych klientów.
4.Czy mogę kupić tylko wersję głęboka wózka?
Niektóre modele wózków dziecięcych są typowo wózkami głębokimi bez możliwości wpięcia wersji spacerowej lub stworzenia schematu 3w1 ( możliwość wpięcia fotelika samochodowego ).
Producenci wózków dziecięcych wyspecjalizowali się już w produkcji wózków, by były na tyle uniwersalne że mogą pełnić rolę wózka głębokiego i spacerowego.
Zapotrzebowania klientów były na tyle wysokie że nastąpiła potrzeba stworzenia wózka 3w1 więc podstawą był wózek głęboki, dopinana spacerówka ( siedzisko ) oraz adaptery z fotelikiem samochodowym.
Wciąż jednak są klienci którzy chcą zakupić wózek typowo głęboki dla niemowlaka, by po kilku miesiącach zmienić go na wózek spacerowy. Jest to ekonomicznie uzasadnione ale tylko z punktu klienta.
Sprzedawca w swojej ofercie posiada głównie wózki dziecięce 2w1 ( głęboki i spacerówka ) a w większości są to zestawy 3w1.
Brakuje już na rynku wózków typowo głębokich gdyż ich sprzedaż była mało opłacalna. To, co może być uniwersalne, może być i tańsze lub w tej samej cenie- więc tak tez jest w przypadku wózków dziecięcych.
Obecnie wózki głębokie są w cenie wózków uniwersalnych – wielofunkcyjnych. Niestety za wózki 3w1 trzeba dopłacić ok 20-30% ceny podstawowej.
Więc dlaczego nie kupisz wózka głębokiego? Bo jest to mało popularny produkt w sklepach, jest małe zapotrzebowanie na taki typ wózka oraz marża sprzedawcy jest zbyt niska by mógł Ci go polecić.
5. Kiedy będzie nowa kolorystyka
Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. To producent wprowadza na rynek wszystkie nowości, nie tylko w zakresie kolorystyki materiałów ale i też nowe wózki mogą różnic się konstrukcyjnie.
Wprowadzane przez producenta poprawki oraz usprawnienia w nowych modelach są na porządku dziennym, dlatego może się okazać że posiadamy ten sam model wózka który rożni się od tych obecnie sprzedawanych.
Nie są to duże różnice, ale producenci wózków dziecięcych mają na uwadze wszystkie opinie oraz sugestie Mam które już taki model wózka posiadają.
6. Gwarancja tylko 12 miesięcy
Pamiętaj, że gwarancja to tylko dobrowolne oświadczenie producenta ( gwaranta ) i nie zawsze jest to 24 miesiące.
To producent daje gwarancję na swoje produkty na podstawie karty gwarancyjnej. A taka karta gwarancyjna określa wszystkie obowiązki producenta i kupującego.
Rękojmia to już co innego, dlatego większość sprzedawców unika odpowiedzialności zasłaniając się gwarancją producenta.
Żeby była jasność – rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy ( tak – sprzedawcy, nie producenta ) za wady fabryczne.
Rękojmia trwa 24 miesiące od momentu kupna ( sprawdź paragon i datę zakupu ).
Rękojmia a reklamacja to zupełnie dwa inne pojęcia. Jeśli producent daje gwarancję na okres 24 miesięcy ( 2 lata ) to warto z tego skorzystać. W innym przypadku ( 12 miesięcy gwarancji ) musimy posiłkować się określeniem Rękojmi oraz swoje roszczenia kierować do sprzedawcy.
Więcej na ten temat na stronie:
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-rekojmia-a-reklamacja
Oczywiście są producenci którzy maja tak dobre produkty i są świadomi pochodzenia materiałów użytych do produkcji ich wózków, że są w stanie przedłużyć gwarancję nawet do 36 miesięcy.
Należy pamiętać podczas zakupów, że podstawą do reklamacji produktu jest paragon ( lub faktura ) oraz korzystać z wszystkich innych możliwości przedłużenia gwarancji jakie daje sprzedawca lub producent.